Wat heeft u vandaag geleerd? En uw organisatie?
Anders dan systemen als TQM en Six Sigma kijkt delta 5 met name ook naar wat er 'onder water' gebeurt.
Wil leervermogen succesvol ingebed worden in organisaties, dan zal de balans gevonden moeten zijn tussen korte en lange termijn succes, tussen actie en reflectie, tussen praten en luisteren, tussen binnen en buiten en tussen theorie en praktijk.
Met delta 5 wordt leren, ontwikkelen en innoveren een intrinsiek onderdeel van de organisatiecultuur.
Een lerende organisatie is een groep mensen met een gemeenschappelijk doel die steeds beter in staat is haar doelen te bereiken.
delta 5 Vertaalt de organisatiedoelen naar het vermogen van de organisatie deze doelen te realiseren en onderweg steeds effectiever, efficiƫnter, intelligenter, innovatiever en duurzamer te worden.
Leerprocessen gericht op diensten en producten waarmee de organisatie geld verdient, moeten samengaan met leerprocessen die de organisatie zelf betreffen.
delta 5 Versterkt uw ambitie m.b.t. sociale innovatie, slimmer werken en kennismanagement.
De voor de hand liggende leerprocessen doorloopt de concurrent ook.
Fouten mogen maken is een belangrijke voorwaarde tot leren. Maar als een fout niet tot oorzaken herleid kan worden, is leren niet mogelijk.
delta 5 Zorgt voor het beheersen van het leerproces.
Mensen helpen hun probleemoplossendvermogen te verhogen.
Organisaties creƫren hun eigen toekomst. Organisaties die een hoog leer- en ontwikkelvermogen hebben, bereiken de toekomst die zij zichzelf ten doel hebben gesteld.
delta 5 Versterkt eerdere professionaliseringsslagen en verbeterinitiatieven met TQM, Kaizen, 6Sigma en Lean thinking.
delta 5 Geldt voor alle sectoren van industrie, dienstverlening en overheid.
In een lerende organisatie is het leren in de cultuur en structuur verankerd.
Als een fout niet tot een persoon herleid mag worden, dan is er ook geen persoon die iets kan leren.